marikemonique

-dsc3610

big_emanuelle-bw-vk big_aniek-3 big_8813-smartie-bewerkt-vk1-1 big_img8702

Marike Monique van Dam-Staverman (1975), oprichtster en ontwerpster van het tassenmerk by MarikeMonique.

Ik word geïnspireerd door mooie stoffen en bijzondere materialen en probeer van daaruit iets moois te ontwikkelen. Ik ben erg bezig met schoonheid. Ik hou ervan, probeer me ermee te omringen en verbinden. Ik kan letterlijk uit balans raken als het er te weinig is. Vandaar mijn keuze om met mooie en goede materialen te werken. Mooie exclusieve stoffen, goed leer; het moet allemaal kloppen.

Ik probeer me niet teveel te laten leiden door de commercie en de massa, maar probeer vooral bij mijzelf te blijven en maken wat goed voelt.

In 1998 behaalde ik na mijn HAVO opleiding, mijn diploma Productontwikkeling Dameskleding aan het Modelyceum in Amsterdam. Een opleiding waar ik vijf dagen per week van negen tot vijf met mode en kleding bezig was. Omdat mijn hoofd na mijn opleiding zo vol zat met mode en ik daar even afstand van moest nemen, besloot ik administratieve en commerciële ervaring op te doen bij bedrijven buiten de modebranche. Maar na 5 jaar begon het toch weer te kriebelen. Ik kwam door mijn werk bij een architectenbureau in aanraking met exclusieve stoffen en materialen en besloot daar wat mee te gaan doen.Omdat ik toen al gepassioneerd was van alles wat met tassen te maken had, was de keuze snel gemaakt.

Inmiddels, na 10 jaar en drie kinderen verder, ben ik voor mijn gevoel aardig ‘on the right track’. Hoewel de tijd mij soms wel kan ontbreken, heb ik voldoende inspiratie en motivatie om heel veel mooie tassen en tassenaccessoires te ontwerpen. Ik heb inmiddels naast de levering aan mijn vaste verkooppunten een zijden avondtassen lijn opgezet in samenwerking met het exclusieve merk MOQ dat verkocht wordt in winkels door heel Nederland en ik ben bezig met een exclusieve accessoire lijn. Verder ben ik regelmatig te vinden op evenementen en organiseer ik ook voor de liefhebbers, tassen-verkoop avonden bij de mensen thuis.

Dus wie weet zien we elkaar!

2 gedachtes over “marikemonique

  1. Marie heanne douven

    ik ben op zoek naar een wertas. Strak en liever geen tierelantinnen. Wel stfvig. Kan ik ergens een overzicht bekijken van je tassen? + een idee krijgen van de kosten?
    Ik hoor graag.
    Marie Jeanne
    06 134 193 25
    mjdouven@kpnmail.nl

Geef een reactie

