De Sierfabriek

10401433_137497843116852_4532104775198144955_n

10294419_141674696032500_3748710627938310939_n

10351972_141675049365798_7137606616939316708_n

 

Hallo daar!

Ik wil  jullie voorstellen aan ‘de Sierfabriek’, mijn nieuwe (vooruit, mijn eerste Emoji) en piepkleine atelier.  In dat atelier doe ik alleen maar leuke dingen. Ik vlecht zijde koordjes en suède reepjes, plak Swarovski kristallen in hun settings, priegel met kettel-en nietstiften en sla met een letterstempel letters in metaal (da’s best hard meppen, dus een heel leuk klusje!)

Dit klusje is ontstaan omdat steeds meer vriendinnetjes hebberig keken naar de sieraden die ik zelf maak. Vooral mijn stoere (maar hey, wel supervrouwelijke) armband met de namen van oogappels is erg in trek. Die naamplaatjes maak ik dus met die letterstans….

..Dat deed ik in 2006 voor het eerst, in Denemarken..

De dag dat ik besloot dat ik mijn sieraadjes niet langer voor mezelf ga houden, was een hele gewone dag. Ik geloof dat ik het op de fiets van school naar de supermarkt besloten heb. Diezelfde nacht nog zat ik bij de virtuele groothandel (ik heb al een KvK nummer, dus de toegang werd mij gelukkig niet ontzegd).

Twee dagen later kwam de postbode met een pakketje langs, dat hij via het open keukenraam op mijn aanrecht deponeerde (mijn postbode wéét gewoon hoezeer ik naar pakjes uitkijk, en bij geen gehoor verzint hij er altijd iets op)

Als ik passie voel, dan ga ik nogal snel. Dat is nou eenmaal zo. Dus het verbaasde niemand dat ik twee weken na ‘het besluit’ op 5 juli 2014, een eerste collectie (pf, ik heb gewoon leuke armbandjes gemaakt!), een site, een Facebook- en Twitter account, visitekaartjes en mijn eerste bestellingen heb (ha, toegegeven. Mijn vriendinnen zijn hebberig èn gunnen mij het succes)

Ik ben niet van het ‘groots en meeslepend’. Mijn geluk zit ‘m in de kleine dingen en in dit geval zijn dat de ontelbare bedeltjes, zijde koordjes en zoetwaterpareltjes die op mijn tafel liggen. Het is niet moeilijk om dit geluk te delen: ik maak met heel veel liefde en plezier ook zo’n armbandje voor jou!

Veel lieve groetjes,

Astrid

Geef een reactie

