Groei op met Floortje!

 

phoca_thumb_l_floortjeschrikt phoca_thumb_l_ijstijd

Al van jongsaf aan vind ik het leuk om verhalen te verzinnen. Dit waren vooral heel veel fantasierijke verhalen over kabouters, dwergen, elfen, reuzen en heksen. Ik vond het het mooiste om dit te combineren met het schrijven over de realiteit, waarbij bijvoorbeeld een kind uit onze wereld ging spelen in kabouterland.

Ik tekende er zelf bij, maar op het voortgezet onderwijs ging ik meer en meer ‘prenten’ tekenen. Naast mijn school had ik een bijbaantje als Media- Expresse-bezorgster. Ik vond het leuk als kinderen mij in de wijk spontaan hielpen. En zo ontstond Floortje.

In de vervolgverhalen viert Floortje haar kinderfeestje waar zij ontzettend veel pannenkoeken eet… als dat maar goed gaat… Het wordt spannend, want er is een dief in huis, zij krijgt een broertje, viert carnaval. Je raadt nooit hoe zij verkleed is…

Op zaterdag zal er een grote poster hangen of staan waarop o.a. de tijden te zien zijn wanneer ik op zondag uit eigen werk voorlees. Tevens hangt er info over het wedstrijd-reglement. De wedstrijd is nu op facebook aan de gang en zal met de kinderboekenweek zal sluiten:
–  wie maakt de mooiste foto van (je) kind, jezelf, je (huis)dier met een boek en krijgt de meeste likes op facebook?
Op zondag is er ook gelegenheid dat wij de foto’s met jou en je (favoriete?) boek maken en op facebook plaatsen.
Nieuwsgierig?! Kom kijken en o ja… boeken zijn op zondag, zolang de voorraad strekt, met korting te koop zijn!

 

Joyce Stienstra

Geef een reactie

